دسر شانامو

مطبخ خانومی

دسر شانامو

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

دسر شانامو

دسر شانامو دسری شیک و خوشمزه است که دستتون بازه و با هر نوع ژله ای می تونین درست کنین.من با ژله انار درست کردم.

موادلازم:

پنیر ماسکارپونه                  200گرم

خامه صبحانه                        100گرم

بستنی وانیلی                      1/2 پیمانه

شیر عسلی                          یک قوطی

پودر ژلاتین                          3ق س

پودر ژله (به دلخواه)              1بسته

آب سرد                       1/2پیمانه

طرز تهیه:

پودر ژله رو با 1ونیم پیمانه آب جوش مخلوط و بن ماری می کنیم تا کاملا شفاف بشه و کنار می ذاریم تا خنک بشه.

پودر ژلاتین رو با 1/2پیمانه اب سرد مخلوط می کنیم تا حالت ژله ای به خودش بگیره بعد بن ماری می کنیم تا کاملا شفاف بشه و می ذاریم کنار تا خنک بشه.

پنیر ماسکارپونه+خامه صبحانه رو باهمزن می زنیم تا باز بشن و مخلوط بشن بعدشیر عسلی و بستنی رو اضافه می کنیم و به اندازه مخلوط شدن با همزن می زنیم.پودر ژلاتین رو که حالا شفاف شده  هم اضافه می کنیم.

و در نهایت مخلوط پودر ژله رو اضافه می کنیم.پودر ژله می تونه هر طعمی باشه من از پودر ژله انار استفاده کردم.

قالب رو با چند قطره روغن مایع چرب می کنیم و دسر رو در قالب می ریزیم و به مدت 5 الی 7 ساعت داخل یخچال قرار می دیم تا خودشو بگیره.

بعد در ظرف مورد نظرمون برمی گردونیم.فقط یادتون باشه قبل از برگردوندن ظرفتون رو کمی مرطوب کنین تا بعد بتونین دسر رو جابجا کنین.

می تونین مثل من چندتا دسر تک نفره هم درست کنین.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: دسرها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 21 آبان 1397برچسب:دسرها, | 7:41 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.